search
Sök
menu
Meny

Persontåg - dygn

Tågtransporter är mycket effektiva från energi- och klimatsynpunkt. Tåget har även hög komfort och är ett attraktivt resalternativ. Det är därför viktigt att tågtransporterna i regionen kan utvecklas. Som framgår av diagrammet har de olika sträckorna haft olika utveckling.

Antal persontåg per dygn

Mätområde Datum Värde (stycken)

0

Total

2007

103

1

Total

2008

103

2

Total

2009

103

3

Total

2010

103

4

Total

2011

120

5

Total

2012

126

6

Total

2013

131

7

Total

2014

130

8

Total

2015

133

9

Total

2016

132

10

Total

2017

137

11

Total

2018

139

12

Jönköping - Falköping

2007

33

13

Jönköping - Falköping

2008

33

14

Jönköping - Falköping

2009

33

15

Jönköping - Falköping

2010

33

16

Jönköping - Falköping

2011

35

17

Jönköping - Falköping

2012

34

18

Jönköping - Falköping

2013

35

19

Jönköping - Falköping

2014

35

20

Jönköping - Falköping

2015

35

21

Jönköping - Falköping

2016

36

22

Jönköping - Falköping

2017

36

23

Jönköping - Falköping

2018

39

24

Jönköping- Nässjö

2007

48

25

Jönköping- Nässjö

2008

48

26

Jönköping- Nässjö

2009

48

27

Jönköping- Nässjö

2010

48

28

Jönköping- Nässjö

2011

65

29

Jönköping- Nässjö

2012

69

30

Jönköping- Nässjö

2013

74

31

Jönköping- Nässjö

2014

73

32

Jönköping- Nässjö

2015

75

33

Jönköping- Nässjö

2016

73

34

Jönköping- Nässjö

2017

77

35

Jönköping- Nässjö

2018

77

36

Jönköping - Värnamo

2007

22

37

Jönköping - Värnamo

2008

22

38

Jönköping - Värnamo

2009

22

39

Jönköping - Värnamo

2010

22

40

Jönköping - Värnamo

2011

20

41

Jönköping - Värnamo

2012

23

42

Jönköping - Värnamo

2013

22

43

Jönköping - Värnamo

2014

22

44

Jönköping - Värnamo

2015

23

45

Jönköping - Värnamo

2016

23

46

Jönköping - Värnamo

2017

24

47

Jönköping - Värnamo

2018

23

Datakälla: Trafikverket
Indikator NM.1.29
Senast ändrad: 2019-09-03
Kontakt: