Tågtransporter är mycket effektiva från energi- och klimatsynpunkt. Tåget har även hög komfort och är ett attraktivt resalternativ. Det är därför viktigt att tågtransporterna i regionen kan utvecklas. Som framgår av diagrammet har de olika sträckorna haft olika utveckling.
Antal persontåg per dygn
Mätområde | Datum | Värde (stycken) | |
---|---|---|---|
0 |
2007 |
103 |
|
1 |
2008 |
103 |
|
2 |
2009 |
103 |
|
3 |
2010 |
103 |
|
4 |
2011 |
120 |
|
5 |
2012 |
126 |
|
6 |
2013 |
131 |
|
7 |
2014 |
130 |
|
8 |
2015 |
133 |
|
9 |
2016 |
132 |
|
10 |
2017 |
137 |
|
11 |
2018 |
139 |
|
12 |
2019 |
130 |
|
13 |
2007 |
33 |
|
14 |
2008 |
33 |
|
15 |
2009 |
33 |
|
16 |
2010 |
33 |
|
17 |
2011 |
35 |
|
18 |
2012 |
34 |
|
19 |
2013 |
35 |
|
20 |
2014 |
35 |
|
21 |
2015 |
35 |
|
22 |
2016 |
36 |
|
23 |
2017 |
36 |
|
24 |
2018 |
39 |
|
25 |
2019 |
36 |
|
26 |
2007 |
48 |
|
27 |
2008 |
48 |
|
28 |
2009 |
48 |
|
29 |
2010 |
48 |
|
30 |
2011 |
65 |
|
31 |
2012 |
69 |
|
32 |
2013 |
74 |
|
33 |
2014 |
73 |
|
34 |
2015 |
75 |
|
35 |
2016 |
73 |
|
36 |
2017 |
77 |
|
37 |
2018 |
77 |
|
38 |
2019 |
67 |
|
39 |
2007 |
22 |
|
40 |
2008 |
22 |
|
41 |
2009 |
22 |
|
42 |
2010 |
22 |
|
43 |
2011 |
20 |
|
44 |
2012 |
23 |
|
45 |
2013 |
22 |
|
46 |
2014 |
22 |
|
47 |
2015 |
23 |
|
48 |
2016 |
23 |
|
49 |
2017 |
24 |
|
50 |
2018 |
23 |
|
51 |
2019 |
27 |